Across the ocean!

Sinterklaas, Kerstmis en NYE!

Hee iedereen,

Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen, het blijkt nog vrij moeilijk te zijn om een blog bij te houden met zo'n chaotisch leven in the US

Wink
. Ik was bij Thanksgiving break gestopt dus ik zal even vertellen wat daarna allemaal gebeurd is! 5 december, zoals wij in Nederland allemaal weten, was Sinterklaas avond. Hier vieren ze dat niet maar ik vond het toch leuk om mijn gastgezin te introduceren aan Sinterklaas. M'n moeder had een pakket opgestuurd met een chocoladeletter voor iedereen, strooigoed, gedichtjes en cadeautjes. Ik zette dus lekker de Nederlandse sinterklaas muziek op, de schoentjes stonden allemaal netjes op een rijtje en natuurlijk de zak van zwarte piet lag er ook mooi gevuld bij. Ze vonden het helemaal geweldig en waren ook blij dat ik dit met ze had gedaan; want dat was wat ze gehoopt hadden met een exchange student... Dat ze leuke dingen van een andere cultuur te weten kwamen.

Toen had ik nog een aantal weken in mijn eerste schoolsemester. In de weekenden ben ik veel weg om af te spreken met vrienden. 1 avond was wel heel speciaal; een goede vriendin, Lily, was jarig en nam ons daarom mee naar een chique restaurant. Iedereen zag er op en top uit en toen kwam er voor de verrassing nog even een Limousine die ons naar het restaurant zou brengen!! Over de top, en natuurlijk lekker Amerikaans. Ook had ik finals op school, dit leek op een toetsweek in Nederland. Daarna had ik nog de "christmas shopping stress"; mijn gastgezin is vrij groot (Alex, Lori, Garbi, Emi, Max, Cole en Ryan) en dan moest ik ook nog eens cadeautjes kopen voor vriendinnen, leraren, de zus van die, de vriendin van hem... Jaja zo is dat hoe het hier gaat; je koopt cadeautjes voor iedereen! Ze hebben hier maar 1 kerstdag, de dag dat Jezus geboren is. 's Ochtends moesten we allemaal in de pyjama naar beneden komen, Lori las een kerstverhaal voor. Toen mochten we onze "stockings" (kerstsokken) leegmaken en hier zaten allemaal kleine cadeautjes in, grootste gedeelte was snoep. Een tante uit Pennsylvania had de bagel shop gebeld om ons als ontbijt lekker verse bagels te brengen, dat doet ze blijkbaar ieder jaar. Na ontbijt gingen we onze cadeautjes openen waar we wel 3 uur mee bezig waren, niet gek met zo'n groot gezin. Toen we klaar waren gingen we op een wandeling. 4:00 kwam een meisje, Tatianna, en een jongen, Brandon (allebei eind 20). Ze hebben hier geen familie wonen dus ons gastgezin had ze uitgenodigd om te komen voor avondeten. Daarna gingen we met een paar andere families lasergamen en bowlen, wat heel gezellig was!!

En last but not least, New Year's eve!!! Voor onze leeftijd is het nog niet zoiets groots. Mijn gastouders gingen naar een feestje dus wij mochten zelf iets uitzoeken om te doen. Om 18:00 hier ging ik skypen met mn vriendinnen en familie in Nederland, wat heel erg leuk was. Vriendinnen gingen naar een feest, ik was graag met ze meegegaan. Familie ging genieten van het vuurwerk, wat ik ook wel graag had gezien ;). Hier in Georgia is zelf vuurwerk afsteken illegaal, dus als je vuurwerk wilt zien moet je naar een vuurwerk show gaan. Ik had een gezellige avond gehad met een groep vrienden, om 00:00 keken we naar de ball drop in New York.

Ik moet toegeven dat (vooral eind) december de zwaarste maand tot nu toe was. Waarschijnlijk vanwege al deze feestdagen mistte ik het om lekker thuis bij mn familie en vrienden te zijn. Ook omdat Garbi naar huis ging dacht ik aan mijn eigen vertrek. "Wat als ik nu lekker op het vliegtuig naar mn vertrouwde thuis ging?" Hoe aantrekkelijk dit soms ook klinkt, ik heb het nog steeds super naar m'n zin hier en ben zo gelukkig dat ik dit mee mag maken. Natuurlijk heb ik soms mn downs maar ik weet dat dit een once in a lifetime is en probeer daar ook zoveel mogelijk van te genieten. Ik heb leuke dingen in het vooruitzicht; ik ga namelijk op een kamp naar North-Carolina einde van deze maand, ik heb prom in maart (nog steeds geen date boehoe) ik ga naar Florida in spring break met vriendinnen, ik ga naar een bruiloft in Nashville eind mei en ik ga naar Washington DC begin juni!!! Ik heb er zin in :)

Dat was het weer voor deze keer,

Frederieke

Reacties

Reacties

Maartje

Ah zal ik bart even voor je sturen? Kan hij je date zijn! Heeft geld genoeg voor een ticket dus dat moet goed komen ;) haha

Carmel

Ah leuke verhalen Fred! Ik mis je wel heeeel erg... Maar heel veel plezier met dingen die je nog gaat doen!!

xxxx

Engelie

Jeetje wat jij allemaal doet en meemaakt tot nu toe. Je bent er pas een half jaar en als je dit terugleest lijkt het veel langer. Dat wordt uitblazen geblazen als je weer in NL komt. Veel plezier met alles wat voor je ligt.

Tessa

Wowie, je gaat echt nog superveel leuke reizen maken! Jaloers man!! Geniet er inderdaad nog maar lekker van en beter laat dan nooit..; HAPPY NEWYEAR!
liefs uit Texas

Frederieke

Hahaha stuur jij Bart maar op dan ja Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active