Across the ocean!

October - Spirit week + homecoming + halloween

Hee iedereen,

Ik weet dat het vééél te lang geleden is dat ik een verhaal heb geschreven, en er is in de tussentijd veel gebeurd. Heel oktober is achter de rug: het was echt een feestmaand! Emi, Alex, Garbi, Kalynn en ik hebben allemaal onze verjaardag gevierd, spiritweek, homecoming, halloween en veel afspraken met vrienden.

Spiritweek, een week waarin iedere dag een ander thema heeft; de hele school verkleed zich naar ieder thema. Het is altijd voorafgaand aan the homecoming game en het feest zelf: homecoming. Voor deze week wordt er ook een homecoming court gekozen, ongeveer 2 meisjes van iedere klas zitten in deze court en doen wat activiteiten zoals de homecoming parade, de homecoming game escorte en op homecoming zelf komen ze naar voren. Deze week was voor football, in februari is er ook nog een homecoming court voor basketball maar er is geen spiritweek/feest. De dagen zagen er zo uit:

• maandag: Twin day
  • dinsdag: Character day
  • woensdag: Colorwar
  • donderdag: Throwback Thursday
  • vrijdag: spirit day

Vrijdagavond hadden we the homecoming football game en gelukkig hadden we gewonnen! Onze school is niet heel goed in football dus dit was wel een meevaller. Zaterdag ging ik om 2 uur naar Kalynn om me voor te bereiden met Lily Bekah en Kalynn. Na 6 pogingen van oogschaduw was ik eindelijk gelukkig met het resultaat.. De 6e keer had mijn visagiste, Kalynn, het gelukkig voor me overgenomen. Haartjes in de krul, make up ‘on point’, jurkje en hakjes aan en daar gingen we: op naar het eerste adres! Bij Kassi hebben we met een hele groep foto’s gemaakt en daarna zijn we voor ons ‘homecoming diner’ naar Chick-fil-a(zoiets als McDonald’s) gegaan… Welcome to America! Daarna met zn 8en in een 5 personenauto op naar school voor het feest. Hoe Amerikanen feesten? Twerking, grinding en heel veel gespring is een goede beschrijving. Ik heb het heel gezellig gehad, het was weer eens wat anders! Daarna hadden we een afterparty bij Kalynn en hier bleef ik ook slapen: mijn enige homecoming maar het was echt geweldig!

Halloween was ook heel leuk. begin oktober zijn Lori, Garbi en ik naar north-Georgia gereden om hier naar Burt’s pumpkin market te gaan. Daar hebben Garbi en ik 2 normale pompoenen gekocht, Lori kocht een pompoen waar m’n hoofd nog wel 20x in zou passen. Hier heb ik ook pompoen taart, popcorn, koekjes, koffie en alles wat je je maar kunt bedenken geprobeerd; ik ben helaas niet zo’n pompoen fan. Als een afsluiter van de dag zijn we naar Amicolola falls geweest wat echt prachtig was! 1.5 uur van huis, watervallen en bergen zo om de hoek. De zondag voor halloween ging ik met Kalynn en Bekah het hele pompoenen proces doen. Het was erg grappig want het eindigde in een pompoenen gevecht. Daarna had ik nog een ‘pompoenen feestje’ waar ik mijn eigen pompoen gedaan heb, wat er heel mooi uitkwam maar in de auto helaas brak. Op halloweenavond zelf heb ik eerst met Lily en Kalynn trick or treating gedaan en daarna ging ik met een groep naar een concert van Big Gigantic, wat electronic music met saxofoon is. Supervet en ook eens leuk om mee te maken hoe Amerikanen feesten. Daarna ben ik bij Lily wezen logeren, en in de ochtend als ontbijt? Chick-fil-a natuurlijk!

Mijn verjaardag was ook weer eens anders dan normaal. Het grappige is dat Garbi en ik 1 dag uit elkaar jarig zijn, dus we hebben het met ons gastgezin op dezelfde avond gevierd. Allebei hadden we ons lievelingseten uitgekozen en kregen we beiden een superlekkere taart. Ik heb echt een superverjaardag gehad… 30 uur, mijn vriendinnen thuis hadden een superlief filmpje voor me gemaakt, mn vrienden hier hadden allemaal hun speciale lieve boodschapjes en in lunch heeft de hele cafeteria voor me gezongen… Dat zijn zo’n 600 leerlingen!! Als een ‘feestje’ mocht ik 4 vriendinnen uitnodigen om te blijven slapen; Karolina, Sterling, Kalynn en Bekah kwamen en samen hebben we pizza’s gemaakt, s’mores gemaakt, een film gekeken, veel op de trampoline gesprongen, tafeltennis gespeeld en veel gekletst. Niet wat ik in Nederland als feestje zou geven maar eerlijk gezegd was het echt supergezellig.

Verder gaat mijn Amerikaans leventje gewoon door… Ik doe nog steeds tumbling, begin een beetje kunstjes te doen, heb nog steeds pianolessen, football games iedere vrijdag, begin een vast groepje vrienden te krijgen wat ook erg fijn is. Ze zijn wel sophomores, 1 jaar jonger dus, dat is het enige wat anders is. Maar aangezien mijn grade, de juniors, erg arrogant overkomen ben ik allang blij met deze groep vrienden; die trouwens helemaal niet jonger lijken want iedereen gedraagt en lijkt zoveel ouder. Dat was mijn blog weer, ik denk dat jullie nu wel weer op de hoogte zijn! Mijn volgende blog zal wel weer wat sneller zijn.

Liefs,

Frederieke

Maartje

Hey Frederieke,

Eindelijk weer eens een verslag, leuk om te lezen. En fijn dat je een vriendengroep hebt gemaakt, maakt het toch een stuk leuker daar natuurlijk ;) kijk al uit naar de volgende update!

Liefs Maartje

Marie-Louise Beenen

Leuk verslag. Een heleboel vragen die ik voor het skype gesprek had (over haloween, tumbling) zijn nu beantwoord.
En ik sluit me aan bij Maartje, blijf schrijven.