Across the ocean!

Start 2e semester + a lot of traveling

Hee iedereen,

Er is alweer een maand voorbij gevlogen waarin ik ongelofelijk veel heb meegemaakt! Ik zal proberen bij het begin te beginnen: het 2e semester is begonnen en dit betekent nieuwe klassen, nieuwe pauze, nieuwe mensen. Mijn rooster ziet er zo uit:

  1. Honors Advanced Algebra
  2. Honors American literature
  3. Roar Yearbook

B lunch

4.Theatre II

Omdat ik op het laatste moment besloten had om nog een semester te blijven, waren er niet veel mogelijkheden qua klassen. Iedereen had in de zomer zijn/haar klassen gekozen dus veel klassen waren al vol. Ik had een beetje rond gevraagd wat vrienden qua klassen hadden, en hier had ik geprobeerd mijn rooster op af te stemmen. Dit is zeker gelukt want m’n klassen zijn superleuk! Algebra is toch flink moeilijk en ook niet zo’n leuke klas maar dat overleef ik ook nog wel. Yearbook is mijn favoriete klas want dit is heel iets anders als in Nederland, je maakt namelijk een boek voor je hele school met schoolfoto’s en herinneringen van dat jaar. Dat is supergaaf om aan mee te werken.

Ook heb ik nog een tripje naar North Carolina gemaakt met een young life groep. Dit is een christelijke groep op school wat eigenlijk gewoon betekent een grote gezellige vriendengroep. Je zou kunnen denken “christelijke groep: hè de kerk, pff wat saai” maar hier in Amerika is het wel anders. De kerk is ten eerste stukken leuker dan in Nederland en het leeft ook veel meer. En deze young life groepen zijn daar nog een leukere variant van. Al mn vrienden waren erbij dus dat maakte het ook stukken leuker. We hadden clubmeetings, gevolleybald, paardgereden in de bergen, geschommeld in het bos en we hadden een concert van een jongen van American Idol! (…volgensmij) In ieder geval, hij was supergoed en de halve zaal lach te janken (zoek op youtube: hey 17 - Tim Halperin). Na dit weekend was ik wel ziek want het sneeuwde en ik had maar een paar uurtjes slaap gehad… ach ja het was het waard!!

En 4 dagen later trok ik er weer op uit met m’n gastgezin: van de sneeuw naar de zon… Florida!!! Mijn gastvader had hier een fraternity reunion met zijn SAE fraternity, op een heerlijk chique resort. 4 dagen heerlijk in de zon, op t strand of bij t zwembad… midden in de winter… GENIETEN!! Ook gingen we jetskieën, dit was ongelofelijk mooi… Dolfijnen zwommen gewoon met ons mee, waren op zo’n 5 meter afstand. Helaas kon ik m’n camera niet meenemen omdat dat natuurlijk nat zou worden maar dat zal ik nooit vergeten! Zondag was de Super Bowl, de finale van het professional football seizoen. Het was the Patriots against the Seahawks, of ook wel New England against Seattle. Ik had de perfecte setting, er waren grote schermen opgezet op het strand en hier keken we dan de wedstrijd op, met de zonsondergang in de achtergrond. Ik moet zeggen, de zonsondergang hier (ook in Georgia), is veel mooier dan thuis… Opvallend ;)

Ik ben hier nu iets meer dan 6 maanden en heb nog 4,5 maand te gaan.. Ik heb het ongelofelijk naar m’n zin maar ook ik moet soms even slikken omdat ik thuis mis. Maar, de tijd vliegt en ik moet dus zoveel mogelijk van deze maanden proberen te genieten!! Ik ben al weze prom dress shoppen want over 6 weken is prom… I CAN’T WAIT!!

Liefs,

Frederieke

Reacties

Reacties

Marie-Louise

Je moeder vindt het nu wel heel lang duren. Je hebt weer een leuk informatief verslag geschreven. Leuk. Want al skypen we regelmatig, ik lees hier toch steeds weer nieuwe dingen. Tot skypes en toi toi toi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active