Across the ocean!

Thanksgiving break

Hee iedereen,

Ik heb weer een update, namelijk over een typisch Amerikaanse traditie: Thanksgiving! Het begon ergens in de 1620s/1630s bij de Pilgrims die vanuit het Oosten, England (?), naar Amerika kwamen om te immigreren. Het is nu vooral een dag waarbij je stilstaat waar je dankbaar voor bent, en deze dag deel je met familie/vrienden.

hoe zag mijn thanksgiving eruit? Om 9:00 stond de wekker, want ik ging vrijwilligerswerk doen bij een daklozecenter voor vrouwen. Alex, mijn hostdad, hielp uit in de keuken om een thanksgivingsmaal te maken voor alle vrouwen daar. Het was best indrukwekkend om te zien hoe zij leven. Heel primair, t stonk bijvoorbeeld heel erg; maar ze zijn zo dankbaar, hebben zoveel hoop! Toen we thuis kwamen was heel het gezin met aanhang er, t was een gezellige boel ;). Ik had een Nederlandse appeltaart gemaakt wat goed in de smaak viel. Er was een vegetarische turkey voor mij, om mijn Amerikaanse Thanksgiving experience toch nog een beetje aan te vullen. Nadat we 10 kg teveel hadden gegeten deden we wat gezinsspelletjes en daarna ging ik nog met Garbi en mijn gastbroers naar de bioscoop.

Vanwege Thanksgiving had ik de hele week vrij en ik heb ook veel gedaan, ik ben nu meer moe dan dat ik de vakantie inging. Vrijdag ging ik bowlen met een groep vrienden, zaterdag ging ik afspreken met vriendinnen en logeren. Zondag ging ik shoppen en logeren, maandag was ik vooral bij Kalynn en daarna heb ik even uitgerust. Dinsdag heb ik de hele dag uitgehangen bij Bekah en ook gelogeerd. Woensdag ging ik naar de outlet met een groep vrienden en 's avonds ging ik naar Malu. Donderdag was dus thanksgiving. En vrijdag..... Black Friday!!! Alle wegen staan op deze dag vol met files omdat de winkels grote sales hebben. Ik ging dus ook shoppen met Sarah en Kalynn, en ik ben opzich wel goed geslaagd ;). Ook heb ik vrijdag voor het eerst tie dye gedaan met Bekah en Kalynn, hierbij 'verf' je een shirt. 'S avonds had ik een bonfire bij Karolina met wat vrienden. Zaterdag ging ik naar Katie met wat vrienden, en 's avonds deden we wat drankspelletjes... Met water (Alcoholgrens in Amerika is namelijk 21+

Wink
). Zondag heb ik vooral uitgerust, naar de kerk geweest en we hadden een 'special guest': EEN PUPPY!!! Superschattig ding.

Nu beginnen de laatste 3 weken van school en dan is dit semester voorbij, is het bijna kerst en gaan we alweer het nieuwe jaar in. Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat, ik ben hier alweer 4 maanden! Vandaag was de eerste dag van december, maar het was 21 graden... Waarschijnlijk geen sneeuw met kerst dus.

Liefs,

Frederieke

Reacties

Reacties

Marie-Louise

uuhh, het duizelt me.

Ik vraag me trouwens af hoe je alles weer terug in Nederland wilt krijgen wat je daar bij elkaar shopt.
Of misschien zoveel mogelijk naar dat daklozen centrum brengen?

Leuk om weer op de hoogte te zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active