Across the ocean!

My American way of living

Hee iedereen,

Het is 4 weken geleden dat ik wat geschreven heb en daarom leek het mij tijd voor een nieuwe blog. Ik ben hier nu iets meer dan 6 weken en de tijd vliegt! Doordeweeks ben ik druk met school, dramaclub, pianolessen (!), shoppen, hier en daar wat huiswerk en leuke dingen doen met m’n host family. In de weekenden gaan we vaak weg, hebben we church, football games en natuurlijk weer shoppen. Hoe ik het doe weet ik niet, maar ik verveel me nooit. I guess that that’s a good thing?

Vorig weekend waren we uitgenodigd bij vrienden van m’n host parents, in North-Carolina. Dit was geweldig! Ze hadden een prachtig huis met alles (!) erop en eraan. Eindelijk had ik ook een nachtje dat ik mijn slaapkamer niet hoefde te delen, ik had een kingsize bed helemaal voor mezelf. We hadden 2 chefs in huis; Alex en de hostess, ik heb dus weer ongelofelijk goed gegeten. Vrijdag heb ik vooral van m’n kamer genoten, met de hangbedden op het balkon (uitzicht op het meer met de bergen erachter). Zaterdag hebben we paddleboarding, kayaking en een gokspelletje gedaan (6$ gewonnen jaja), in de jacuzzi gezeten en s’mores gemaakt. S’mores is iets typisch Amerikaans; biscuits/crackers met chocola en een gesmolten marshmallow in t midden. Zondag hebben we weer lekker rondgehangen op het meer en op de terugweg zijn we nog even langs ‘Goats on the roof’ geweest. Dit is een winkel en je kan de naam letterlijk nemen; er waren echt geiten op t dak.

School gaat goed, ik heb leuke vakken; drama, video, french II en US history. US history is wel veel huiswerk en lastig om bij te houden, maar voor de rest heb ik het echt heel makkelijk (gelukkig!). Contacten maken gaat goed, ik ben niet alleen ofzo; het is alleen nog een beetje oppervlakkig. Ik heb wel een aantal leuke afspraken in het vooruitzicht, een groep meiden willen me bijvoorbeeld meenemen naar een heel goed Mexicaans restaurant. Garbi en ik hebben al onze klassen samen, toch probeer ik zelf een beetje vrienden te maken zodat we beiden ook ons eigen leventje gaan leiden.

De afgelopen weken heb ik m’n eerste labor day, football game en lake weekend meegemaakt; alles staat in het teken van zoveel mogelijk nieuwe dingen doen. Ook ga ik binnenkort waarschijnlijk tumbling lessen nemen, dit is een soort van cheerleading. Het zijn beginners klassen dus zo spannend zal het waarschijnlijk niet zijn, maar voor het idee is t leuk! Ik heb ook een hiphop klas geprobeerd maar dit was echt een drama. Als afsluiter wat Amerikaanse feitjes:

  • In de wasbak hebben ze hier een ‘food waste disposal’, een vuilnisbakje voor eten.
  • Zeg hier nooit dat je mayonaise wil bij je aardappels/friet, dat is het raarste wat ze ooit hebben gehoord. Ketchup of mosterd is de keuze.
  • Het schoolleven is precies zoals in films: schoolbussen, kluisjes, grote keuze bij de lunch en op vrijdag lopen alle cheerleaders en footballers met hun pakjes door de school.
  • 4 vakken per dag, elke dag hetzelfde rooster (block schedule).
  • Mensen zijn heel open, vriendelijk en durven zichzelf te zijn.
  • Alles is 10x zo groot: het land, m’n school, de porties eten, de drinkglazen, de producten in de supermarkt… Toch valt het aantal dikke mensen me nog mee.
  • Er zijn jongeren die 5 sporten beoefenen: sport is minstens net zo belangrijk als school.

Dat was het weer! Leuk dat je m’n blog hebt gelezen!

Frederieke

Reacties

Reacties

hans

het blijft leuk om te lezen wat je allemaal doet. juist de details maken het zo grappig in inleefbaar (zoals de amerikaanse feitjes)

Marie-louise

Leuk frederieke. De tijd gaat veel te snel denk ik? Nu ben je weer naar Florida. Ben benieuwd naar dat verslag. Xxx

Engelie

He frederieke, wat een leuk blog. Leuk om te lezen, en ook leuk om te merken dat je het zo naar je zin hebt. Maar je weet ook echt van aanpakken en zit zeker niet stil. Kortom chapeau hoe je het doet, daar allemaal.

1 van je 2 favo nichten ;)

Wat kun jij leuk schrijven zeg! En wat klinkt t geweldig! Als ik dit zo lees zou ik gewild hebben dat ik dat ook had gedaan! Echt fantastisch! Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn maar daar weet jij je ook wel door te worstelen :)

Iris

Jij vermaakt je wel daar zeg. Wat een avontuur!

Rian van de Sande

Ha Frederieke
Wat een genot om dit te lezen. Maak er een boek van!
Het klinkt allemaal super wat je meemaakt, vooral veel. Als ik je verhaal lees lijkt het of je al tijden weg bent, je maakt zoveel mee. Geniet ervan
Groetjes Rian

Ko

Hoi Frederieke,

GOh de vakantie zit er al weer een tijdje op. Je maakt veel mee, erg veel. Wat leuk. Geweldig dat je deze stap genomen hebt. Een beetje schoolwerk hoort er ook bij. Geniet er van. Je zult het missen als je weer in NL bent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active