Across the ocean!

Fall Break - Florida, UGA, lake house

Hee iedereen,

afgelopen week heb ik al mijn eerste week vakantie gehad! En weer: ik heb me geen moment verveeld!

donderdag/vrijdag

Deze 2 avonden heb ik Alex, mijn gastvader, geholpen met zijn events. Hij is chefkok en ik mocht dus helpen met klusjes, serveren en afwassen. Het was supergezellig om nieuwe mensen te ontmoeten en tegelijkertijd heb ik wat bijverdiend!

zaterdag - dinsdag

Jaja… Florida!! 4 volle dagen, Seaside beach, gulf of Mexico!! Bounty stranden, helderblauw water en palmbomen… Het beeld wat ik me voor ogen had! We hadden heerlijk weer en hebben alleen maar aan t strand gelegen, gezwommen en ook gefietst! We hadden ‘beach bikes’ gehuurd dus dat was weer eens leuk om te doen (1e x fietsen in 2 maanden…). Wat ook supersupergaaf was; ik heb dolfijnen gespot! Ze waren nog geen 100 meter van de kust af. De laatste dag hebben we geshopt in een outlet; alle merken, weinig geld.

woensdag

Overdag ben ik met Garbi en onze buurjongens naar een ‘swing rope’ geweest, waar je vanuit een touw in the creek sprong. Dat was supergezellig! ’s avonds zijn we naar de film geweest; let’s be cops.

donderdag

Dit was een speciale dag voor Garbi… independence day in Chili. Daarom zijn we wezen lunchen in Chile’s, wat heel leuk was! Ook zijn we wezen shoppen en hebben we weer wat leuke dingen gekocht. Portomonnee slinkt snel hier…

vrijdag

Laatste dag vakantie… Maar wel een leuke! Ik had afgesproken met een vriendin van school, Rennee. ’s avonds zijn we naar een goeie vriendin van haar geweest, Christen. Dit was erg gezellig en wat ook leuk was: Christens vader is Nederlands! Ik heb dus wat Nederlands met hem kunnen kletsen haha. Daarna ben ik nog met m’n gastgezin naar If I stay in de bioscoop geweest (aanrader!!)

zaterdag

6 uur stond de wekker… M’n eerste University football game!! Georgia doet het best goed! 13/120 op dit moment. Eerst hadden we een tail gate in de fraternity van Max, een studentenclub voor jongens. Max is nog niet officieel lid, hij is bezig met zijn pledge (soort van ontgroening). Heel leuk om ook even te zien hoe het er in het studentenleven aantoe gaat! Daarna zijn we richting de wedstrijd gegaan en hebben we dik gewonnen!! Toen zijn we uiteten geweest en als afsluiter gingen we naar een Lake House in Athene.

zondag

We hebben veel gegeten, gepoold, op de speedboot gevaren, lekker gezont, gezwommen en ik heb wat foto’s van de omgeving gemaakt! Om 5 uur gingen we naar huis en toen heb ik de hele avond aan m’n eerste essay gewerkt: US History… Jaja t is niet allemaal een feestje hier.

Dat was mijn fall break, en nu begint school weer, helaas…

Liefs,

Frederieke

Reacties

Reacties

marie-louise

Jeetje meid, wat maak je veel mee. Die foto die ik van je gastmoeder kreeg, waarin jullie allemaal in een rood shirt stonden was waarschijnlijk van na de wedstrijd?

marie-louise

oh ja, even voor de nederlandse lezers: tailgate is picknick (heb ik even opgezocht) en fraternity is broederschap (had ik moeten weten)
Liberté, égalité, fraternité

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active