Across the ocean!

Update eerste 3 weken

Hee iedereen,

Ik ben hier nu zo’n 3 weken, heb veel gedaan en heb me geen moment verveeld. Bij deze dus een update over mijn leventje hier.

Ik kan het heel goed vinden met mijn gastgezin. Van tevoren heb ik niet al veel contact gehad waardoor ik ook niet al te veel verwachtte. Toen ik hier aankwam was ik dus echt overdonderd over hoeveel geluk ik heb gehad met mijn gezin; ze zijn geweldig! Vanaf dag 1 lieten ze me het hier als thuis voelen. Daarnaast kennen ze heel veel mensen, ook jongeren van mijn leeftijd, die me allemaal even vriendelijk ontvangen. En als laatste: het huis, de omgeving en het weer is natuurlijk geweldig.

Ik heb de afgelopen 2 weken superveel meegemaakt! Ik ben met andere exchange students naar de World of Coke geweest, ik ben naar mijn 2e baseball game geweest (the Braves, helaas verloren ze), heb daaropvolgend een concert bijgewoond, ben zo’n 4 keer wezen shoppen, heb de zondagse Amerikaanse kerk bijgewoond (er zit hier veel meer pit in dan in Nederland…), heb de highschool church meeting bijgewoond wat niet echt iets voor mij was, heb een aantal clubs uitgeprobeerd, ben voor het eerst wezen tennissen, heb een fundraisen bij starbucks gehad en heb een hele grote fundraiser gehad die mijn gastvader hielp organiseren. Het was een fundraiser voor kinderen die misbruikt zijn; ongeveer 40 verschillende restaurantjes hadden een eigen tafel met hun specialiteiten; hmmm het was heerlijk! Mijn gastvader presenteerde de kookwedstrijd en presenteerde de biedingen. Het was een chique bijeenkomst waarbij ik een nette jurk en hakken moest dragen(was leuk!!). In mijn vrije tijd kijk ik films met mijn familie of lig ik aan het zwembad; het weer is hier namelijk nog heerlijk!

Ook ga ik al 2 weken naar school… Ik heb een ‘blockschedule’ wat betekent dat ik 4 vakken heb en mijn lessen zo’n anderhalfuur duren. Ik begin iedere dag met US History, heb dan French II (wat veel te makkelijk is), dan Art Theatre en als laatste Videoproduction. Behalve US History heb ik dus een beetje een pretpakket. Ik had graag Spaans gewild maar dit was in mijn rooster niet mogelijk; ook pastte een moeilijkere Frans niet in het schema. De Drama klas is heel leuk; de sfeer is goed en er zitten hele aardige kinderen in. Ook videoproduction wordt steeds leuker en leuker; binnenkort gaan we echt beginnen met films maken. Het is wel een beetje saai dat ik iedere dag dezelfde 4 vakken heb, maar je went er ook wel snel aan. Wat hier anders is dan in Nederland is dat je bij veel vakken met verschillende ‘grades’ bij elkaar zit. Ik zit bijv. ook weleens bij Freshmens, die 13/14 jaar zijn. Er zitten veel hartelijke mensen op mijn school en ik heb al aardige vriendinnen om me heen. Garbiñe en ik hebben 3/4 dezelfde vakken, omdat we ook in hetzelfde huis wonen en samen een kamer delen brengen we nu wel (te)veel tijd met elkaar door.

De eerste dag dat ik hier aankwam had ik heel erg last van heimwee, waarschijnlijk ook omdat ik zo moe was. Daarna heb ik gelukkig niet echt last gehad van heimwee, ik heb het te druk om heimwee te hebben ;). Dat was alles tot nu toe, binnenkort zal ik weer een update schrijven! Wil je een melding ontvangen bij een nieuw blog meld je dan in de mailinglijst aan :)

Liefs,

Frederieke

Reacties

Reacties

Marie-Louise

He meisje,
Wat leuk om jouw verslagen te lezen. Vertellen toch weer andere dingen dan ik hoor via Skype. Keep on writing.
groetjes uit Gendt

ps

ps: waar is de foto genomen?

(wederom je moeder)

Engelie

He grote nicht...alles goed aan 'across the ocean' ? Zo te lezen op FB veel activiteiten..leuk om te lezen en we volgen je met grote belangstelling hoor! Al je draai gevonden op school? Leuke klassen, leraren? Wat gaat de tijd trouwens snel..Je bent er alweer een goede 4 weken. Laat gauw wat van je horen! Groeten van ons allemaal..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active